Malin & Ida

down under

svetteskapad o en ovanlig take away.

Publicerad 2014-11-16 11:25:17 i

Hejja! 

I detta nu sitter vi på bussen mot byron bay! 11 timmar i buss, men sätena är större än flygets,  så här kanske man kan sova lite iallafall!

Så nu lämnar vi sidney, en mycket trevlig stad o bra bemötande! Vi tog oss ett galey igår som för att lämna ett värmländskt tasstryck på dansgolvet innan vi far, vi gjorde nog det också, Malin hade flipflops o jag hade skor och en strumpa, o med oss hade vi några från Torsby från hostelet! Värmland forevvvaa! 

Igår tog vi en lång strapats mot The rocks, operahuset, woolloomooloo (försök säga det o se seriös ut, man vill ju skrika det o slå sig på bröstet samtidigt) botaniska trädgården (å där va så himlaste FINT) det var fåglar o blommor o ungar o hundar o en massa svärmande par som låg o nosade på varandra under korkekarna..eller va d var för träd! Å där satte vi oss och åt! Fint!

 




Vi har badat också, på bondi beach!  Vågorna va stora, shit vilka krafter, tre kilo grus i trosorna o ingen bikiniöverdel då man kravlats sig upp till ytan! men va gött det är att bada i hav! O så rent o fint va det där!

 

Nu snart Hej på ett tag..men först för att göra en kort historia. ..lång:

Idag har vi segat i en park.. för att sen avnjuta en sista middag innan bussen gick.. vi avnjöt den aldrig..
väntade på maten o ser att klockan är 17:54, 
18.00 stänger stationen där all vår packning är..

Det fanns inte så mycket tid att tänka..jag fick attacklöpa mot stationen..i flippisar o armarna rätt upp i luften.. jag såg på folket runt mig att jag inte såg klok ut!
kommer fram o det är stängt! Jag ville slita mitt hår o gråta, så jag svor några ramsor på svenska,
en svensk tjej hörde mig o gav tips på vart jag kunde löpa vidare..

å där stod han, i sin centralstationsoutfit o sa "jag väntade på er, tänkte att ni snart skulle komma" jag slängde mig runt hans ben å riktigt ålade fast mig och tackade honom..
Nej det gjorde ja inte..bara i huvudet! Så himla bra va han..annars hade vi missat buss o hela hadderajjan!

Med Malins o min väska hasade jag mig tillbaka mot restaurangen..
över gatorna hörde jag ett yl, Malin hade också gjort attacker, fast på restaurangen..o gjort take away på en restaurang utan take away..

Så va vi nu på varsin sida vägen, hon med två foliepaket med kött, pommes o beasås, lite drypande utan bestick. 
Jag med väskor för ett fotbollslag o ett myller av svettpärlor i pannan..

Men vi hann! Å aldrig mer ska vi va så slarviga med att kolla klockan..

Nu ser vi fram mot byron bay!
Ta hand om er!

Hejdå!

Kommentarer

Postat av: Katti

Publicerad 2014-11-16 17:57:57

Hej kusin med kompis!
Fasen vilken grym resa. Helt rätt att dra iväg. Jag hade lätt gjort detsamma. Stor kram! /Katti

Postat av: Katti

Publicerad 2014-11-16 17:58:00

Hej kusin med kompis!
Fasen vilken grym resa. Helt rätt att dra iväg. Jag hade lätt gjort detsamma. Stor kram! /Katti

Postat av: Katti

Publicerad 2014-11-16 18:00:39

PS Glömde skicka kramar från farmor, farfar och de två fastrarna! Har firat farmor/mormors födelsedag idag, så sitter med alla vid köksbordet nu.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-16 22:33:28

Härliga bilder och lika härliga tjejer full av livslust. Fortsätt så på er resa och det blir en upplevelse ni aldrig lär glömma.

Postat av: Lisbeth Larsson

Publicerad 2014-11-16 22:34:47

Härliga bilder och lika härliga tjejer full av livslust. Fortsätt så på er resa och det blir en upplevelse ni aldrig lär glömma.

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-11-18 14:28:49

Hej på er!
Härligt ni har det.Ser också att ni gör intervaller, fast är det inte bättre att göra de någon annanstans än i trafiken ;)Har testat att ringa dig Ida via viber men näpp ingen kontakt. Hoppas Byron Bay är vad det ser ut att vara på google, UNDERBART, fast jag får nöja mig med bilder jag.Här vet man snart inte skillnad på natt och dag, lika mörkt dygnet runt. Ha det bäst och var rädda om er. Kramisar Jennie

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-06 06:55:05

Hej på er! Ser ffr ut som ni har det bra!Ha det gött! Kram fastet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela